Politica de Retur
Daca esti nemultumit de produsele
cumparate de la youpc.ro si vrei sa renunti la cumparare si implicit
sa primesti banii inapoi, poti sa aplici pentru procedura de retur a
produselor in 14 zile, conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta
nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor
încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea
unor acte normative.
Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse
sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul
unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in
mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai
multe tehnici de comunicatie la distanta.
Dreptul de retur in 14 zile calendaristice se adreseaza doar clientilor
care au achizitionat produse online de pe site-ul www.youpc.ro, sau din show-room din Oradea, Calea Aradului 37A, Bihor, Romania.
Se accepta retur numai produsele in ambalajul original, sigilate, nedeteriorate.
Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în
termen de 14 zile calendaristice , fara penalitati si fara invocarea
vreunui motiv.
Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice.
Termenul de 14 zile calendaristice prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât
transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia
fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă
produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul
sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de
consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau
piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât
transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia
fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
(iii) în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o
perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte
terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator,
intră în posesia fizică a primului produs.
Obligaţiile care revin youpc.ro în cazul retragerii
Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată
din partea consumatorulu fără întârziere nejustificată şi, în orice caz,
nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care este
informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în
conformitate cu dispozitiile legii.
Youpc.ro nu ramburseaza si costul transportului, daca este cazul!
Profesionistul rambursează sumele menţionate mai sus folosind aceleaşi
modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia
iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o
altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina
consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Fără a aduce atingere primului paragraph al prezentei sectiuni,
profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în
cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare
decât livrarea standard oferită de youpc.ro.
Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el
însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, comerciantul poate
amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut
obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea
consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către
profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă doar costurile
directe legate de returnarea produselor. În cazul contractelor în afara
spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la
domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului,
comerciantul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin
natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin curier.
Consumatorul achita taxele de transport pentru retur! Singura exceptie este cazul in care comerciantul face o greseala (cum ar fi trimiterea unui produs gresit etc)
Exceptări de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, în ceea ce priveşte
contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale
următoarele:
– furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de
fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care comerciantul nu le poate
controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
– furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
– furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de
protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost
desigilate de consumator;
– furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
– furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
– furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
– contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
– furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport
material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al
consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de
faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
Pentru orice detalii sau neclaritati privind returnarea produselor va
rugam sa ne contactati pe email sau la unul din numerele de telefon
afisate pe www.youpc.ro
Pentru retur, clientul va scrie un e-mail pe contact@youpc.ro, cu numarul comenzii si cererea de retur.